Leczenie kanałowe

Leczenie endodontyczne (potocznie nazywane leczeniem kanałowym)

Zajmuje się chorobami miazgi zęba i stanowi często ostatnią szansę na zachowanie naturalnego zęba Pacjenta. Mimo, że może wymagać cierpliwości i kosztów, pozwala na uniknięcie ekstrakcji (usunięcia), która zawsze powinna być rozwiązaniem ostatecznym. Korzyści płynące z prawidłowo przeleczonego endodontycznie zęba są niebagatelne. Pozwalają na długotrwałe utrzymanie własnego zęba w jamie ustnej, jak również stanowią solidny zrąb pod koronę lub filar mostu. Istotą leczenia kanałowego jest usunięcie z komory i kanałów korzeniowych zęba chorej miazgi, mechanicznym poszerzeniu i odkażeniu kanałów oraz szczelnym ich wypełnieniu specjalnymi materiałami. Aby zapewnić pacjentowi maksymalny komfort leczenia, brak doznań bólowych i skuteczność zabiegu, wykonujemy je w znieczuleniu miejscowym.

Aby dorównać standardom światowym, nasza Klinika została wyposażona w nowoczesne i użyteczne mikroskopy.

Dlaczego leczenie pod mikroskopem?

Leczenie kanałowe, ze względu na skomplikowane wnętrze zęba i kanałów korzeniowych oraz niewielkie pole zabiegowe (1mmx1mm), należy do najtrudniejszych dziedzin stomatologii.

Podstawowe leczenie endodontyczne nie w każdym przypadku zostaje zakończone powodzeniem. Niedogodnością może okazać się nietypowa budowa zęba, bardzo wąskie lub zarośnięte kanały i pozakrzywiane korzenie. Leczenie pozwala bezpiecznie usunąć stare wkłady koronowo - korzeniowe oraz twardy cement wypełniający kanał korzeniowy. Czasami w trakcie zabiegu mogą wystąpić powikłania, takie jak złamania narzędzia, perforacja czy przeoczenie kanałów dodatkowych. We wszystkich tych przypadkach użycie mikroskopu znacząco zwiększa szanse na wykonanie leczenia w sposób prawidłowy, a ponadto jest skuteczniejsze i trwalsze niż w przypadku metod tradycyjnych . Diagnostyka mikroskopowa umożliwia poznanie i podjęcie właściwego leczenia w przypadku pęknięć i złamań tkanek zęba niewidocznych gołym okiem.

Leczenie endodontyczne dzięki swojej precyzji (zabieg odbywa się w 20 - 30 - krotnym powiększeniu) charakteryzuje się bezpieczeństwem i wysoką skutecznością, do tego jest nieinwazyjne oraz o wiele tańsze od wyrwania zęba i zastąpienia go implantem lub mostem protetycznym

Specjalistyczny mikroskop to nie wszystko...

Koferdam - Specjalna guma zakładana na leczony ząb za pomocą klamry mocującej. W ten sposób możliwe jest uzyskanie większego dostępu do wnętrza zęba. Wpływa to nie tylko na jakość zabiegu (zmniejszenie ryzyka napływu śliny), ale też wzmacnia komfort Pacjenta (zabezpieczenie przed szkodliwymi preparatami lub narzędziami).

Zdjęcie RVG - wykonywane na miejscu, w celu szybkiej diagnozy, lokalizacji źródła bólu, jak i oceny poprawności wykonanego leczenia.

Endometr - nowoczesne, elektroniczne, precyzyjne urządzenie pomagające wyznaczyć długość kanału leczonego zęba z dokładnością do setnej milimetra, ograniczając przy tym konieczność wykonywania kilku zdjęć rvg, a tym samym pozwala skrócić czas wizyty.

EndoMotor i narzędzia maszynowe - zapewniają odpowiednie poszerzenie i udrożnienie kanałów korzeniowych w możliwie jak najkrótszym czasie, a tym samym w większości przypadków zakończenie leczenia na jednej wizycie, podczas gdy leczenie tradycyjne przeprowadza się w trakcie 2 - 3 wizyt rozłożonych w czasie na okres do 6. miesięcy.

Pistolet do ciekłej gutaperki - gwarantuje precyzyjne i szczelne wypełnienie systemów korzeniowych

Piaskarka abrazyjna - pozwala na minimalną utratę zdrowych tkanek zęba przy maksymalnej efektywności; drobinki piasku pod ciśnieniem dotrą do każdego zakamarka zainfekowanego zęba ,szczególnie istotne w przypadku powtórnego leczenia kanałowego i wcześniej "rozwiercanych " już zębów.