Zabiegi higienizacyjne

Czym jest higienizacja?

Higienizacja jest zabiegiem profilaktyczno – leczniczym. Nie chodzi w nim tylko o oczyszczenie zębów i sprawienie, że staną się gładkie i lśniące, ale przede wszystkim
o korzyści zdrowotne dla Pacjenta.

Zabieg składa się z dwóch etapów:

- skalingu

- piaskowania.

Natępnie zęby zostają dodatkowo wypolerowane (tzw. polishing).

Na czym polega skaling i dlaczego jest konieczny?

Skaling – polega na usunięciu złogów kamienia nazębnego z obszarów nad- i poddziąsłowych. Najczęściej jest to wykonywane przy pomocy ultradźwięków. Kamień osadza się zarówno w okolicach zębów własnych Pacjenta, jak i uzupełnień protetycznych. Jest zmineralizowaną płytką nazębną bogatą w bakterie, a jego występowanie powoduje często nieświeży oddech i nieestetyczny wygląd zębów. Usuwanie kamienia nazębnego jest nieodłącznym elementem utrzymania zdrowia zębów oraz dziąseł. Złogi kamienia gromadzące się w jamie ustnej mogą przyczyniać się do wystąpienia zapalenia dziąseł, obluzowania połączenia zęba z kością i w konsekwencji ruchomości zębów (paradontoza).
Co ważne, nieusuwanie kamienia nazębnego może mieć też dużo poważniejsze konsekwencje. Udowodniono, że profesjonalny, regularnie wykonywany skaling obniża ryzyko wystąpienia zawału serca oraz udaru.

Jakie są korzyści z piaskowania?

Piaskowanie – to usuwanie osadów nazębnych ze wszystkich powierzchni. Jest zabiegiem całkowicie bezbolesnym i pozwala na pozbycie się przebarwień pochodzących
z jedzenia i picia oraz na skutek palenia papierosów. Co ważne, wraz z osadem nazębnym Pacjent pozbywa się również biofilmu bakteryjnego, a na wygładzonych zębach kolejne złogi gromadzą się trudniej. Po zabiegu zęby są lśniące i wyraźnie rozjaśnione.

Jak wzmocnić zęby po zabiegu?

Aby znieść nadwrażliwość pozabiegową, wzmocnić zęby i zremineralizować je, wykonuje się zazwyczaj zabieg fluoryzacji czyli pokrycia zębów warstwą preparatu
z fluorem.

Jak często należy wykonywać zabiegi higienizacyjne?

Zaleca się, aby skaling i piaskowanie wykonywać raz na pół roku. Przy okazji wizyty, higienistka przeprowadza też instruktaż higieny oraz pomaga w indywidualnym dobraniu środków do codziennej higieny jamy ustnej.

Jaką techniką wykonywanie są zabiegi?

Zabiegi higienizacyjne w naszej Klinice przeprowadzane są zgodnie z najnowocześniejszymi standardami przy użyciu urządzenia Master Piezon, które pozwala
na wykonanie ich w sposób niezwykle delikatny. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić Pacjentowi najwyższy komfort.