Cadiax - diagnoza bólu głowy

Czym jest system Cadiax?

Cadiax – to system do komputerowego przeprowadzania diagnostyki i analizy czynnościowej stawu skroniowo – żuchwowego.

Staw ten łączy żuchwę czyli szczękę dolną z czaszką i odpowiada za takie czynności jak gryzienie, żucie i artykulacja.

Jest niezwykle skomplikowany, jest to jedyny staw sprzężony – tzn. ruchy główki stawowej po lewej stronie występują jednocześnie z ruchami po stronie prawej. Gdy dodać do tego spory zakres ruchów, okazuje się, że staw skroniowo żuchwowy wykonuje w naszym organizmie ogromną pracę.

Kiedy dolegliwości mogą mieć związek ze stawem skroniowo – żuchwowym?

Nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu mogą przez lata nie dawać żadnych dolegliwości.

Mogą jednak występować dolegliwości, które Pacjent nie od razu łączy z problemem natury stomatologicznej, takie jak:

- poranne, promieniujące bóle głowy

- napięcie okolicy braku i szyi

- bóle zębów niewiadomego pochodzenia

- szumy uszne

- uczucie zmęczenia po przespanej nocy.

Dlaczego staw skroniowo – żuchwowy funkcjonuje nieprawidłowo?

Na zaburzone funkcjonowanie stawu skroniowo – żuchwowego wpływają nieuzupełnione braki zębowe, nieleczone wady zgryzu, nieprawidłowo wyrastające „ósemki” oraz urazy, nawet z dalekiej przeszłości.

Jak wygląda badanie?

Analiza wykonywana w naszej Klinice przy pomocy urządzenia Cadiax, pozwala
na wychwycenie wszelkich nieprawidłowych zmian.

Polega ona na komputerowym badaniu stawu przy pomocy specjalnych płytek, które rejestrują wykonywane przez Pacjenta ruchy. Jest badaniem całkowicie bezbolesnym.

Wraz z dokładnym wywiadem lekarskim oraz analizą zdjęć rentgenowskich pozwala
na opracowanie indywidualnego planu leczenia dla Pacjenta.

Wychwycenie patologii w stawie skroniowo – żuchwowym i wdrożenie leczenia, podnosi jakość życia Pacjentów.